Monday, March 30, 2009

NAMA-NAMA MENARIK



Dah lama saya tak update my blog. My entry kali ni mengenai tempat-tempat yang menarik pemerhatian saya semasa saya memandu balik dari Limbang untuk balik ke Miri pada petang Jumaat lepas. Dengan berbekal my cam saya sempat snap 2 shot , apa yang agak menarik .

2nd Pic.

LEMANG TARIK.

Lemang ni memang cukup lemak. Saya selalu singgah dan beli lemang ni untuk dijadikan buah tangan. Yang menarik ialah namanya (lemang tarik.)
Untuk pengetahuan pembaca sekalian,untuk membuka lemang ni cuma kita perlu tarik je isinya, itulah rahsia lemang tarik. Sesuai dengan namanya.


1st Pic.

KAMPUNG AGONG TUA.

Semasa saya snap gambar ni saya pun gelak, nasib baik cam saya ada auto stabilizer. Saya bagitahu kawan saya untuk comment mengenai nama kampung ni, dengan spontan dia jawab memang pun semua agong tua tua belaka. Tapi takkan lah agong yang dah tua dipindah dan ditempatkan ditempat ni. So its just the name that attract my attention and I post this blog just for info je. So, anybody who knows the history of this kampung can give comments, just for our info. Kita kongsi-kongsi bersama, sambil cuti-cuti MALAYSIA.
Posted by Picasa

1 comment:

  1. Bukan apa ya Lah,sidak agong tok kenak buang daerah ke sia,he,he,he.

    ReplyDelete